• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.
Under hela vår sanering fick både maken o jag tillbaka runt 3000-4000 kr varje år under skuldsanerigngen.
 

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Under hela vår sanering fick både maken o jag tillbaka runt 3000-4000 kr varje år under skuldsanerigngen.
Jo precis, men det behöver inte betyda att det är pga inrapporterad ränta. Det står ju på deklarationen om det är någon som rapporterat in.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 949
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Jag har 5000 kronor i verkställighet men får säkert 30+ tillbaka på skatten. Jag har dock många lån på väg mot verkställighet. Tar KF bara för dessa 5000 eller behåller de även resten då fler skulder ”är att vänta”?
Bara det jag räknar upp det tas till
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.

Jag kan kolla när jag får min deklaration så återkommer jag Ricky, om ingen annan hinner före:)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jo precis, men det behöver inte betyda att det är pga inrapporterad ränta. Det står ju på deklarationen om det är någon som rapporterat in.
Det fanns borgenärer som rapporterade in ränta o därav att vi tillbaka en summa i skatteåterbäring varje år.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Mina ränteutgifter har minskat med 150000kr enligt denna deklarationen gentemot föregående år; har dock inte betalt av några skulder och väntar på sista beslutet av skusan..
många bolag mot föregående år som inte lämnat in uppgifter för i år!?
har de inte skyldighet att meddela eller beror allt på grund av att man har inledande?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Mina ränteutgifter har minskat med 150000kr enligt denna deklarationen gentemot föregående år; har dock inte betalt av några skulder och väntar på sista beslutet av skusan..
många bolag mot föregående år som inte lämnat in uppgifter för i år!?
har de inte skyldighet att meddela eller beror allt på grund av att man har inledande?
Fast har du inte betalt av några skulder så har du ju inga räntor ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp